nataliejohnsson

Alla inlägg den 14 juni 2019

Av Natalie Tenggren - 14 juni 2019 10:16

Jag tror nästan jag börjar varje inlägg med att skriva att nu händer det grejer, men sanningen är att det händer massa saker hela tiden, det går undan i utvecklingen på lilltösen.


Häromdagen tog hon sina första steg utan att hålla i något, mamma va stolt som en tupp.

Så nu tar hon några steg då och då på dagarna, men än så länge är det säkrast att krypa.

Hon går bra längst möblerna och har fått VÄLDIGT långa armar när man nu lärt sig att man kan stå för att nå.

Hon har börjat härma massa djur, vi har laddat hem ett en app på iPaden med massa djur som låter, och så fort apan kommer upp så härmar hon den, och även kon och fåret, det är så himla roligt och se hur hon utvecklas dag för dag, och den senaste tiden har hon varit på så gott och härligt humör.

Hon börjar visa vad hon vill, alltså peka på saker och klicka med tungan, alltså så söt hon är.

Sjunger man Imse vimse spindel så tar hon ihop fingrarna och ska visa.


I Onsdags var vi och firade våran kusin Ida som tog studenten och de tyckte Thea va super kul, eller ja, hon va lite ledsen i början, men hon är som sin mor, sur och grinig tills hon får mat i magen, så va allt superkul.

                         


Och är man på kalas är de tur man har ombyte när man kladdar ner första med jordgubbar



Och igår var vi och firade min lillebror Ludvig som också tagit studenten

           


Jag har införskaffat mig ett nytt bärdon också, alltså så kär, en Lenny Lamb ringsjal. I SÅ snygg färg.

Man ser den inte jätte bra på bilden och den är inte jätte bra uppsatt, jag va lite för ivrig för att få till den rätt. Men de va första gången jag "knöt" en ringsjal eller vad man ska kalla det, så de blir lite hejkonpejkon.

Men den är så fin och jag är supernöjd, vi har ju en sele också, och den är jag också nöjd med, men kan vara kul att variera sig lite, Plus att sjalen tar lite mindre plats om man ska iväg någonstans.


   


Har jag sagt att ungen älskar vatten?

På nationaldagen när de var så varmt så blåste jag upp poolen och skulle fylla upp den med vatten, jag hann inte fylla upp den innan Thea skulle hoppa i och bada, och vattnet va inte jätte varmt om man säger så, men det struntade hon i helt och hållet, så hon i princip kastade sig i med kläder och blöja medans jag fortsatte fylla på med vatten.



Hur mys är hon inte? Man får ta vara på stunderna när hon faktiskt sitter still och vill gosa en lite.

   


Ja, vi har ju inte bara kul här hemma, eller ja, beror väl på hur man ser det, Thea tyckte det var väldigt roligt att sitta och nita ner maten på golvet, och när mamma sa till på skarpen får man denna reaktionen tillbaka.

Hon är en riktig Drama Queen när hon inte får som hon vill och tårarna sprutar ner för kinden. Älskade ungen

 

Om två veckor exakt  fyller du 1 år och det börjar förberedas för en massa kalas.


Ovido - Quiz & Flashcards