nataliejohnsson

Direktlänk till inlägg 26 mars 2019

Nya gardiner och vår i luften

Av Natalie Tenggren - 26 mars 2019 21:47

Igår var min mormor här och hjälpte till att byta gardiner i vardagsrummet och i köket. Vi har haft samma gardiner i vardagsrummet sedan vi flyttade hit för 6 år sedan. Och i köket har julgardinerna suttit uppe sen i vintras. Och de blev så bra. Riktigt vårkänsla hemma.

   


Idag tyckte Thea det vart en god ide att vakna kl 6, mamman tyckte inte de var lika populärt. Tur att hon blev trött igen efter en stund och vi lyckades sova ett par timmar till.
Vi tog oss en liten promenad ute i solen, blåste dock lite kyligt. Men de var ändå skönt att komma ut en stund.


   


Thea har ju lärt sig att resa sig upp nu, och nu kryper hon fram till en och bara ställer sig upp utan att tveka, fort ska de gå. Älskade lilla unge. Snart kommer hon springa omkring här hemma.

Och klappar händerna har hon lärt sig också, och ska klappa till allt, helst ska hon klappa händerna när hon står upp men såpass stabil är hon ännu inte.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalie Tenggren - 13 oktober 2020 21:11

Jag vet inte vad som händer, jag skulle ju bli mer duktig på att skriva, men dagarna rent ut sakt bara springer förbi. Full rulle hela dagarna med två kids hemma.   Liam utvecklas och växer så de knakar här hemma. Han är mer med och greppar m...

Av Natalie Tenggren - 10 september 2020 20:50

Äntligen är jag tillbaka, så många gånger jag haft i tankarna att jag måste börja dokumentera igen. Men tiden bokstavligt rinner iväg när man har två kids att ta hand om nu för tiden. I mitt senaste inlägg skrev jag ju att Thea skulle bli storasy...

Av Natalie Tenggren - 22 februari 2020 20:23


Hej och hå. Jag har tänkt många gånger att jag ska finna ork att sätta mig här igen och dokumentera lite om vad som händer i vårat liv.   Thea älskar förskolan, senaste lämningarna har gått suveränt, hon bara kliver rakt in på avdelningen utan ...

Av Natalie Tenggren - 1 oktober 2019 22:56

Har länge tänkt skriva några rader, men inte funnit tiden till det. Dagarna bara rusar förbi och nu är min mammaledighet slut. Imorgon börjar jag jobba igen, även om jag redan jobbat lite sen i Mars och lite över sommaren, så känns de lite ledsamt at...

Av Natalie Tenggren - 30 juni 2019 20:04

Äntligen är alla kalas över, vi har firat 1-åringen här hemma i tre dagar, det är stort att fylla 1 förstår ni. Helgen har vart super lyckad och Thea tackar för alla presenter hon har fått. Jag får summera  helgen med bilder från gårdagens kalas....

Ovido - Quiz & Flashcards