nataliejohnsson

Direktlänk till inlägg 24 mars 2019

Mycket som händer

Av Natalie Tenggren - 24 mars 2019 15:44

Ja, det händer en del mellan inläggen. Egentligen skulle jag vilja skriva lite oftare men jag glömmer av att göra det. Får skärpa mig.

Igår var vi i Borås och hälsade på Lisette, Ludwig och Andreas. Mormor och bonusmorfar och morbror William var också med.
Thea passade på att ta ett snack med morbror Ludwig som hon inte träffar så ofta.

         

Annars så rullar dagarna på.
Hon har lärt sig ställa sig upp på fötterna själv, men dock bara på mig och Daniel, i sängen och vid tv-bänken. Hon vill gärna bara hålla i en hand då, men så stabil är hon inte riktigt ännu.

   

Hon har lärt sig säga mamma. Vet inte om hon säger de medvetet, men de kommer mamma ur munnen på henne i alla fall. Främst när hon är lite ledsen och gnällig. Kan skinka ut pappa ibland men de låtsas jag inte höra.
Klappa händerna har hon börjat med också. Duktig tjej den där ungen.


Vi har även skruvat ihop Theas spjälsäng med våran säng, samsovning i all ära. Sen så har Theas morbrors farmor sytt en fin sovorm som Thea älskar ligga och krama, eller hon snarare hänger över den när hon ska sova.

   

Hon har börjat sova på mage bara sådär. men hon sover betydligt mycket bättre på mage än på sidan som hon gjort innan, så jag ska inte klaga. 
Denna ungen förundrar på för varje dag som går. Så mycket hon lär mig och det är så himla roligt att se dag för dag hur hon utvecklas och lär sig massa nya saker.


Ja, och så har la hon åkt på förkylning nr 2, hon hann att vara frisk 4 dagar i alla fall innan omgång 2 anlände. Denna gången har hon ingen hosta, men näsan bara rinner och hon är riktigt tät, vilket resulterar i att hon låter värre än Daniel när han snarkar. De kan bli något uppvaknande under natten för att hon inte kan andas ordentligt genom näsan, tur de finns hjälpmedel som kan lindra nästäppan lite granna, vi har använt oss av Physiomer Baby Mist, hon är inte jätte förtjust i den, och gör motstånd utav bara den när vi ska använda den på henne. Men mamma vinner alltid, och bebis är nöjd efter en stund.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalie Tenggren - 13 oktober 2020 21:11

Jag vet inte vad som händer, jag skulle ju bli mer duktig på att skriva, men dagarna rent ut sakt bara springer förbi. Full rulle hela dagarna med två kids hemma.   Liam utvecklas och växer så de knakar här hemma. Han är mer med och greppar m...

Av Natalie Tenggren - 10 september 2020 20:50

Äntligen är jag tillbaka, så många gånger jag haft i tankarna att jag måste börja dokumentera igen. Men tiden bokstavligt rinner iväg när man har två kids att ta hand om nu för tiden. I mitt senaste inlägg skrev jag ju att Thea skulle bli storasy...

Av Natalie Tenggren - 22 februari 2020 20:23


Hej och hå. Jag har tänkt många gånger att jag ska finna ork att sätta mig här igen och dokumentera lite om vad som händer i vårat liv.   Thea älskar förskolan, senaste lämningarna har gått suveränt, hon bara kliver rakt in på avdelningen utan ...

Av Natalie Tenggren - 1 oktober 2019 22:56

Har länge tänkt skriva några rader, men inte funnit tiden till det. Dagarna bara rusar förbi och nu är min mammaledighet slut. Imorgon börjar jag jobba igen, även om jag redan jobbat lite sen i Mars och lite över sommaren, så känns de lite ledsamt at...

Av Natalie Tenggren - 30 juni 2019 20:04

Äntligen är alla kalas över, vi har firat 1-åringen här hemma i tre dagar, det är stort att fylla 1 förstår ni. Helgen har vart super lyckad och Thea tackar för alla presenter hon har fått. Jag får summera  helgen med bilder från gårdagens kalas....

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards