nataliejohnsson

Direktlänk till inlägg 31 januari 2019

Amning och vinkning

Av Natalie Tenggren - 31 januari 2019 22:37

Idag har jag och Thea vart en sväng i Borås.

Vi har nämligen vart på amningsmottagningen, då jag hade åkt på White Spots på ena bröstet. Ont som satan har de gjort ett tag nu när hon ska äta. Försökt härda ut, envis som jag är. Google är ju min bästa vän i många fall när man ska leta upp saker, och där stod det att amning inte ska behöva göra ont. Så i fredags fick jag nog och ringde till vår BVC sköterska och fick komma dit redan på eftermiddagen. Då hade jag en mjölkblåsa, så fick xylocain att smörja in med, och råd att bada varmt, vilket jag gjorde och den gick sönder. Men tydligen hade jag en sådan White Spot under denna blåsan. Om de inte blev bättre över helgen så skulle jag höra av mig, och de blev ju inte så mycket bättre, så därför blev de kontakt med amningsmottagningen. Så idag har vi vart och gjort sönder den, vilken befrielse det var, ammade direkt efter och gjorde inte de minsta ont. Nu på eftermiddagen / kvällen har de börjat göra lite ont, men inte så konstigt då det är som ett litet sår. Lite roligt att en av dom som hjälpte till idag, hjälpte oss med amningen när Thea bara var några dagar, när vi blev återinlagda på BB för hon gått ner för mycket i vikt. Alltså 7 månader senare fick vi träffa henne igen.


   


Thea har börjat vinka nu också.

Vet dock inte om hon gör det medvetet eller om det bara är en grej hon kommit på, men vi hejar tillbaka och berömmer henne när hon vinkar tillbaka.


Imorgon är det fredag och vi ser fram emot en mysig helg med pappa.
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalie Tenggren - 13 oktober 2020 21:11

Jag vet inte vad som händer, jag skulle ju bli mer duktig på att skriva, men dagarna rent ut sakt bara springer förbi. Full rulle hela dagarna med två kids hemma.   Liam utvecklas och växer så de knakar här hemma. Han är mer med och greppar m...

Av Natalie Tenggren - 10 september 2020 20:50

Äntligen är jag tillbaka, så många gånger jag haft i tankarna att jag måste börja dokumentera igen. Men tiden bokstavligt rinner iväg när man har två kids att ta hand om nu för tiden. I mitt senaste inlägg skrev jag ju att Thea skulle bli storasy...

Av Natalie Tenggren - 22 februari 2020 20:23


Hej och hå. Jag har tänkt många gånger att jag ska finna ork att sätta mig här igen och dokumentera lite om vad som händer i vårat liv.   Thea älskar förskolan, senaste lämningarna har gått suveränt, hon bara kliver rakt in på avdelningen utan ...

Av Natalie Tenggren - 1 oktober 2019 22:56

Har länge tänkt skriva några rader, men inte funnit tiden till det. Dagarna bara rusar förbi och nu är min mammaledighet slut. Imorgon börjar jag jobba igen, även om jag redan jobbat lite sen i Mars och lite över sommaren, så känns de lite ledsamt at...

Av Natalie Tenggren - 30 juni 2019 20:04

Äntligen är alla kalas över, vi har firat 1-åringen här hemma i tre dagar, det är stort att fylla 1 förstår ni. Helgen har vart super lyckad och Thea tackar för alla presenter hon har fått. Jag får summera  helgen med bilder från gårdagens kalas....

Ovido - Quiz & Flashcards