nataliejohnsson

Direktlänk till inlägg 30 december 2018

Summering av 2018

Av Natalie Tenggren - 30 december 2018 23:16

Detta året blir svårt att slå. De har vart de bästa året hittils.


Februari


8 Februari fick vi se skorpan för tredje gången, då det var dags för rutinultraljud.

 

Och jag fyller 30 år.

  

 

14 Februari gifte vi oss

          

Mars

 

Hade jag 30 årskalas som bjöd på en överaskning. Då vi äntligen kunde berätta för alla nära och kära att vi gått och gift oss i smyg.

       

 

April

 

Hängde jag och Skorpan på spa, med mannen såklart. Som jag fick i 30 årspresent av Daniel.

Det var också min sista arbetsmånad innan jag gick hem på gravidledighet och inväntar att skorpan ska anlända.

    

 

Maj

 

Får jag bästa Baby Showern 

Och jag spenderade några dagar vi sjön med min partner in crime Caroline.

              

 

Juni

 

Jag är höggravid, skötrummet är färdigt och BB väskorna är packade. Nu bara väntar vi på att skorpan ska anlända.

Vi tog lite gravidbilder

       

 

Denna bilden är tagen 2 dagar innan Thea kom till oss. Alltså sista bilden på magen.

 

 

 Dessa två har jag precis avslutat vecka 39 och fyra dagar senare kom Thea

    

 

Och så kom dagen då skorpan bestämde sig för att titta ut, 4 dagar före beräknad födsel som va den 2 Juli.

Den 28 Juni är bästa dagen i mitt liv.

                  

 

Juli


   

 


Augusti

 

Thea får sin första kompis, Oliver. 

 

Thea har lärt sig blåsa bubblor

   

 

Nöden har ingen lag, multitasking mom

 

 

Första leendet jag fick och jag grät som bara den.

   

 

September

 

Och en trött mamma får sin första P-bot, och kanske den suraste också, hade jag kommit ihåg att betala parekeringen hade jag bara behövt betala 3kr. Man lär sig av sina misstag.

 

          

När man börjar inse att liten börjar bli stor. Två första bilderna har hon samma pyjamas och ligger i samma babysitter. Bara att bild två är hon 3 dagar gammal och den andra är hon nästan 12 veckor



Oktober


Vi tog kort med familjen

               

 

Thea Anita Margareta döptes

 

             

 

Det vad även månaden du skrattade för första gången, jag grät en skvätt av lycka.


 


 

Vi invigde sittdelen i vagnen

 

 

Och vi fick smaka på morotspure för första gången

 

 

November

 


Besökte vi Halloween på Liseberg

   

 

Thea vänder sig från rygg till mage för första gången

(Nu gör hon de hela tiden)

 
   

 

December

 

     

Första advent

 

 

Babyshower för bästa Lisa, som förövrigt fick sin bebis 28/12. Jätte grattis, och han är så himla fin.

Så nu längtar vi efter massa bebismys framöver.

 

       

Thea på lucia             Thea inviger sin nya bilstol                   Trött/arg mamma kastar blöjor omkring sig.

 

Thea får sin första gummekaka

   

 

Theas första julafton

     

 

Blev en massa bilder. Men 2018 har vart det bästa året i mitt liv.

Jag är så tacksam för at få vara mamma till Thea efter att ha väntat så många år på dig. 

Och jag är tacksam över att jag har Daniel, som är mannen i mitt liv och bästa pappan i världen till Thea.

Nu väntar många spännande år framöver som familjen Tenggren.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalie Tenggren - 13 oktober 2020 21:11

Jag vet inte vad som händer, jag skulle ju bli mer duktig på att skriva, men dagarna rent ut sakt bara springer förbi. Full rulle hela dagarna med två kids hemma.   Liam utvecklas och växer så de knakar här hemma. Han är mer med och greppar m...

Av Natalie Tenggren - 10 september 2020 20:50

Äntligen är jag tillbaka, så många gånger jag haft i tankarna att jag måste börja dokumentera igen. Men tiden bokstavligt rinner iväg när man har två kids att ta hand om nu för tiden. I mitt senaste inlägg skrev jag ju att Thea skulle bli storasy...

Av Natalie Tenggren - 22 februari 2020 20:23


Hej och hå. Jag har tänkt många gånger att jag ska finna ork att sätta mig här igen och dokumentera lite om vad som händer i vårat liv.   Thea älskar förskolan, senaste lämningarna har gått suveränt, hon bara kliver rakt in på avdelningen utan ...

Av Natalie Tenggren - 1 oktober 2019 22:56

Har länge tänkt skriva några rader, men inte funnit tiden till det. Dagarna bara rusar förbi och nu är min mammaledighet slut. Imorgon börjar jag jobba igen, även om jag redan jobbat lite sen i Mars och lite över sommaren, så känns de lite ledsamt at...

Av Natalie Tenggren - 30 juni 2019 20:04

Äntligen är alla kalas över, vi har firat 1-åringen här hemma i tre dagar, det är stort att fylla 1 förstår ni. Helgen har vart super lyckad och Thea tackar för alla presenter hon har fått. Jag får summera  helgen med bilder från gårdagens kalas....

Ovido - Quiz & Flashcards