nataliejohnsson

Alla inlägg den 28 december 2018

Av Natalie Tenggren - 28 december 2018 20:35

Den här lilla snurpan fyller 6 månader idag. Tänk att de redan har gått 6 månader sedan du kom till världen. Den kärlek man känner till sitt barn är helt obeskrivligt. Jag känner ju givetvis kärlek till min man också men denna kärlek är helt magisk.

När människor man möter säger att tiden flyger iväg när man har små barn skojar inte, dessa 6 månaderna har verkligen bara flugit iväg. Ska resterande 6 månader gå lika fort fram tills hon fyller 1 år så blir jag rädd. Ibland skulle man behöva en pausarknapp.

 

Vi tar alltid en månadsbild, men det blir svårare och svårare för ungen vill inte ligga still.

Idag va inte inte lika lättflörtad, vi brukar alltid få ett litet leende, hon var med intresserad av att göra pruttljud med munnen, som ni kan se på sista bilden nedanför.

   


Vi invigde även denna dag med att byta säng, så från vagga till spjälsäng blev det.

   


Hur mysigt ser inte detta ut? Nästan så att man vill krypa ner jämte och bara gosa.

Blir lite trångt i sovrummet men de är ju bara tillfälligt fram tills vi känner oss redo för att flytta in henne till sitt egna rum.



Pappa han är en rolig filur tycker Thea.


 


Natten har vart hemsk, Thea fick sova jämte mig hela natten då hon somnade i våran säng, och Daniel skulle ändå sova ute i soffan för han kändt sig lite hängig i några dagar. Thea har vaknat, jag vet inte hur många gånger, vart gnällig och ska tutta, vid 3 tiden fick hon för sig att piggna till, och de va inte poppis hos mamman, men efter lite mat så somnade vi om. Var någor trött när jag vaknade i morse, men piggnade till av glädjande besked. Så idag har vi gått på nålar här hemma. Men vad det är berättar jag i ett senare inlägg.


Har även vart på massage idag, yogamassage, alltså så jäkla gött va de, hon kombinerade stretching med massage, och kände att de va precis de min kropp behövde efter obekväma sovställningar och bärandes på en 8kg klump.


Ovido - Quiz & Flashcards