nataliejohnsson

Direktlänk till inlägg 31 december 2015

Happy New Year

Av Natalie Tenggren - 31 december 2015 20:35

Gott Nytt År alla älskade vänner.

Första gången man firar nyår utomlands, och det är speciellt vill jag lova:)

Obligatoriska strandhänger ;) blev inte så länge, som tur va, för Caroline brännde sig, tur Natalie är förnufftig och vet när huden har fått nog:P Det var så roligt när vi var på väg hem från stranden och så säger Caroline "imorgon vill jag vara kvar på stranden länge, för vi har ju inte vart här så länge idag" och ja, tur var väl det att vi gick när vi gick. Solen är riktigt intensiv mitt på dagen så det blir riktigt jobbigt att sola, oftast kan man svalka ner sig i havet, men det var strömt idag och det förde med sig en massa tång in där man badade och det riktigt slingrade sig fast runt fötterna, äckligt!!!


Killarna hade haft det riktigt bra på Robinson äventyret, legat under bar himmel och kollar på stjärnhimlen, dock så sov dom ju i tält;) Lilla William hade otur att trampa på en sjöborre så han fick bli lite omplåstrad, och så blev han lite små dålig inatt, antingen från borren eller värmeslag. Men han är en riktigt tuffing och orkade vara med ute och äta samt vara upp till långt efter 12 slaget, men har var riktigt trött:)

Ikväll har vi vart hos Dansken och ätit buffemat, vi kallar han Dansken då han som äger restauranden vi åt på är Dansk, logiskt?:P

Jätte god mat med ris, grillad fisk, räkgryta och bläkfisk/fiskgryta, mums, räkgrytan var min favis.

Sedan gick vi upp till huset och tjatade och spelade lite kort och inväntade 12 slaget.

Massa fyverkerier och smällare i hela byn, vi bort ju en bit upp från själva centrum och man kunde se ner mot havet, riktigt mysigt. Folk har ju hållt på att smälla smällare i flera dagar nu, låter mer som bomber, för jävlar vad högt vissa av dom låter, helt sjukt. men nu hoppas vi att det är över med smällare.


Nu ska jag krypa i säng för kl är snart 4 här nere. Lite roligt att när vi vaknar imorgon så har ni nästan precis firat in det nya året i Sverige då Sverige ligger 7 timmar efter oss. 
Så till alla hemma i Sverige.. GOTT NYTT ÅR och va rädda om varandra.

Kärlek till er alla.


Jag bjuder på lite nyårsselfies <3


       

 
 
Ingen bild

far

1 januari 2016 13:49

Jobbigt bruna ni e. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalie Tenggren - 13 oktober 2020 21:11

Jag vet inte vad som händer, jag skulle ju bli mer duktig på att skriva, men dagarna rent ut sakt bara springer förbi. Full rulle hela dagarna med två kids hemma.   Liam utvecklas och växer så de knakar här hemma. Han är mer med och greppar m...

Av Natalie Tenggren - 10 september 2020 20:50

Äntligen är jag tillbaka, så många gånger jag haft i tankarna att jag måste börja dokumentera igen. Men tiden bokstavligt rinner iväg när man har två kids att ta hand om nu för tiden. I mitt senaste inlägg skrev jag ju att Thea skulle bli storasy...

Av Natalie Tenggren - 22 februari 2020 20:23


Hej och hå. Jag har tänkt många gånger att jag ska finna ork att sätta mig här igen och dokumentera lite om vad som händer i vårat liv.   Thea älskar förskolan, senaste lämningarna har gått suveränt, hon bara kliver rakt in på avdelningen utan ...

Av Natalie Tenggren - 1 oktober 2019 22:56

Har länge tänkt skriva några rader, men inte funnit tiden till det. Dagarna bara rusar förbi och nu är min mammaledighet slut. Imorgon börjar jag jobba igen, även om jag redan jobbat lite sen i Mars och lite över sommaren, så känns de lite ledsamt at...

Av Natalie Tenggren - 30 juni 2019 20:04

Äntligen är alla kalas över, vi har firat 1-åringen här hemma i tre dagar, det är stort att fylla 1 förstår ni. Helgen har vart super lyckad och Thea tackar för alla presenter hon har fått. Jag får summera  helgen med bilder från gårdagens kalas....

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards