nataliejohnsson

Direktlänk till inlägg 21 december 2015

Islandhopping

Av Natalie Tenggren - 21 december 2015 14:08

Gårdagen bestod av strandhäng med dom flesta i gänget. Förbättra på solbrännan en aning.


Idag så har vi bokat en båt som har tagit oss runt på några av dom många snorklingställerna runt om i El Nido.

Härligt att ta sig ut på havet e stund och bara suga in all natur och det kristallblåa havet.

Tog en massa bilder, me givetvis så har mitt minneskort havirerat, så blir inte så många mer bilder för min del, om jag inte försöker ta med telefonen, men blir ju inte lika bra som med systemkameran.

Få kolla runt här i byn om det finns möjlighet att köpa ett nytt kort till den.

Konstigt då det fungerade i förrgår. suck, givetvis ska något krångla när man är flera 100 mil hemifrån och mitt ute i junglen och närmsta stad ligger med 6 timmars bussfärd härifrån. 


Nu närmar sig julen sakta sakta, och här finns det lite julpynt här och där. Annars har man ingen vidare koll på vilken dag det är. 

Vi har i skrivande stund vart på resande fot i 1 vecka, och vi har 3 veckor kvar här nere i El Nido innan vi beger oss hemåt igen.

Man ska ju inte klaga på värmen, men just nu saknar jag kylan lite, då jag har så svårt att sova i värmen. Brukar vakna vid 5.30 varje morgon och kan inte somna om. Bara gå upp och försöka syssesätta sig tills alla andra vaknar.

Tänk om man hade vart så duktig att vakna självmant den tiden när man är hemma. Vad mycket grejer man hade fått gjort då.


Nä, nu ska jag sätta mig och slappa vid TV:n och vara bitter över mitt minneskort innan jag ska sova.


Puss och hej

 
 
Ingen bild

Moster

22 december 2015 07:06

Vad tråkigt med minneskortet. Jag som vill se bilder. Här är det skittråkigt väder. Ingen kyla att längta hem till. Regn och 10 plus.

Hälsa alla från oss. ❤️❤️❤️

Natalie Tenggren

22 december 2015 17:50

Blir bilder från phonen ist :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalie Tenggren - 13 oktober 2020 21:11

Jag vet inte vad som händer, jag skulle ju bli mer duktig på att skriva, men dagarna rent ut sakt bara springer förbi. Full rulle hela dagarna med två kids hemma.   Liam utvecklas och växer så de knakar här hemma. Han är mer med och greppar m...

Av Natalie Tenggren - 10 september 2020 20:50

Äntligen är jag tillbaka, så många gånger jag haft i tankarna att jag måste börja dokumentera igen. Men tiden bokstavligt rinner iväg när man har två kids att ta hand om nu för tiden. I mitt senaste inlägg skrev jag ju att Thea skulle bli storasy...

Av Natalie Tenggren - 22 februari 2020 20:23


Hej och hå. Jag har tänkt många gånger att jag ska finna ork att sätta mig här igen och dokumentera lite om vad som händer i vårat liv.   Thea älskar förskolan, senaste lämningarna har gått suveränt, hon bara kliver rakt in på avdelningen utan ...

Av Natalie Tenggren - 1 oktober 2019 22:56

Har länge tänkt skriva några rader, men inte funnit tiden till det. Dagarna bara rusar förbi och nu är min mammaledighet slut. Imorgon börjar jag jobba igen, även om jag redan jobbat lite sen i Mars och lite över sommaren, så känns de lite ledsamt at...

Av Natalie Tenggren - 30 juni 2019 20:04

Äntligen är alla kalas över, vi har firat 1-åringen här hemma i tre dagar, det är stort att fylla 1 förstår ni. Helgen har vart super lyckad och Thea tackar för alla presenter hon har fått. Jag får summera  helgen med bilder från gårdagens kalas....

Ovido - Quiz & Flashcards