nataliejohnsson

Alla inlägg under november 2012

Av Natalie Tenggren - 8 november 2012 21:25

Nu sitter vi i Abu Dhabi och väntar på planet till Bryssel..

Planet går om ca tre timmar, så vi är ganska trötta just nu, kl är 04.30 i Filippinerna nu så det är kanske inte så konstigt att vi är trötta..Och kl är 00.30 här i Abu Dhabi...Jag lyckades hålla mig vaken hela resan från Filippinerna, för jag tyckte att jag kunde sova på planet till Bryssel ist, för så kommer man in i rätt somnrytm eftersom vi landar i Bryssel kl 7 på morgonen=)

Men det ska bli sjukt underbart skönt att få komma hem, även om det är kallt och trist.. så har vi haft 3 ½ veckas underbar semester med en massa härliga minnen och upplevelser..

Det jag just nu längtar mest av allt till är min säng=P att få sova i min underbara mjuka säng med mina underbara mjuka kuddar..

För kuddarna i Filippinerna är fasiken pest och pina.


Nu orkar jag inte skriva mer,, ögonen går typ i kors för att jag e så trött..


puss och kram



Av Natalie Tenggren - 5 november 2012 07:50

Som sagt nu är vi i Puerto och försöker njuta av våra sista dagar här på Filippinerna..

Våran sista dag i El Nido spenderade vi till havs, Robin dök medans jag och Daniel snorklade, eftersom vi båda fortfarande då va lite små förkylda.. Men vi lyckades ta lite härliga kort iaf=) Jag tänkte lägga upp en massa bilder, men internetet är för seg, men några bilder blir det iaf=)



         

Sista bilden är från ett av dyken vi gjorde..klicka på bilderna för att få dom större..


Av Natalie Tenggren - 4 november 2012 16:12

just nu ligger vi på hotellet och vilar upp oss efter den långa färden från El Nido till Puerto Princesa.

Jag tyckte dock att resan tillbaka gick en aning fortare än ner till byn, men det kan ju bero på att jag sov en bra bit på vägen nu=)

Vi har inte hunnit göra så mycket ännu, slängde in väskorna på rummet och gick ut och åt..

Min mage är dock inte som den ska så, men jag hoppas att den är bra imorgon för då börjar den roliga shoppingen=D

kl är just nu 23.15 så vi ska väl snart krypa ner i sängen och sova lite så vi orkar med morgondagen..


puss och kram


 

Av Natalie Tenggren - 2 november 2012 12:06

Igår var vi borta vid graven och tände lite ljus och la på lite nya blommar..träffade några av Stefans vänner här nere.. Jag har träffad dom innan, när jag var nere för 4 år sedan.  Annars så spenderade vi dagen uppe i huset.. Daniel mådde lite bättre igår med inte helt 100.

   

Och så tände vi lite ljus i trädgården, så att han skulle hitta hem. Vem skulle lyckas gå vilse i denna trädgården egentligen?=) riktigt mysigt..


Idag har vi hyrt moppeder igen, Robin blev grymt sugen på att åka till den stranden jag och daniel var på häromdagen.Daniel ÄLSKAR ju stora vågor=) 

Denna gången var resan inte lika jobbig och inget som gick sönder..
Vi visste ju hur vi skulle köra, plus att förra gången körde vi ju typ 1 timma på helt fel väg så det blev ju lite jobbigare förra gången..


Både Robin och Daniel blev som små barn i dom stora vågorna=)
   

Så nu är vi riktigt trötta efter att ha lekt av oss i monstervågerna...haha...Den på bilden är ju ganska liten, Dom stora kom efter jag lagt ifrån mig kameran.. Stranden hette nog Nacpan beatch 

       

Sedan stannade vi på ett ställe och käkade lite mat, och vi upptäckte dessa häftiga mönstren i deras streckkoder på läskburkarna..



Imorgon ska vi ut och dyka, eller Robin ska dyka medans jag och Daniel passar på att snorkla lite ist..
Sedan ska vi möta upp några vänner och äte lite Hej Då middag, för att på söndag åker vi ju härifrån=( lite sorjligt faktiskt, men ska bli skönt att komma hem om en vecka=)
Så imorgon ska vi passa på att njuta riktigt mycket at El Nido.


puss och kram

Ovido - Quiz & Flashcards