nataliejohnsson

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2012

Äventyr i djunglen

Av Natalie Tenggren - 29 oktober 2012 14:46

Idag har jag och Daniel vart ute på lite äventyr i djunglen med moppe, robin låg hemma och var bakis.=P Först körde vi på en bit på cementväg och sedan en skitväg som bestod av en usel och stenväg, utan att ha något mål i sikte.. Först körde vi jätte långt på denna skitvägen utan att komma någon vart, så vi bestämmde oss att vända och åka tillbaka för att köra in på en annan väg som vi sett, och när vi nästan var frame vid avfarten så går la kedjan på moppen sönder, så där står la vi mitt ute i junglen utan att veta vad vi skulle ta oss till, som tur var så låg det ju en liten liten by precis där vi fick stanna, och snälla som dom var så hjälpte dom oss att byta till en ny, och vi gav dom kanske en aning för mycket pengar som tack för hjälpen=P men men, glada blev dom 2 killarna som hjälpte oss. Passade på att fråga efter vägen till närmsta strand eftersom man var grymt sugen på att bada när man åkt runt i värmen.. Vi fick en någorlunda bes            krivning om hur vi skulle åka ca 7km från där vi var, vägen dit var ju som den andra vi åkt på om inte ännu värre..haha..fan känns som om man har blåmärke på röven efter allt skumpande omkring på moppen.. Och när vi väl kom fram till stranden var det bara att slänga sig i havet, och vilken strand, härlig sandstrand flera km lång, och Daniel trivdes som fina fisken med dom stora vågorna som fanns där.. Men vi äverlevde iaf denna resan till och från stranden så nu är vi ganska mörbultade.. Jag har hittils vart förvånad att resan har gått så smidigt, tills nu, då moppen krånglade.


aaa och så har jag väl åkt på en till förkyldning...yeeee...tredjegången på 2 månader.. Så jag gick till "aporeket" här i byn och frågade vad dom hade något för förkyldning, så nu har jag fått tabletter som jag ska knapra i mig, så får vi hoppas att jag blit frisk snart, vill ju dyka innan vi åker hem och det får jag inte göra om jag är förkyld=/=/


       


 
 
Ingen bild

far

30 oktober 2012 21:40

va fint. men hadde inte lina en moppe???

Natalie Tenggren

31 oktober 2012 10:19

Jo, det är Linas moppe vi lånade=)

 
Ingen bild

Lina

31 oktober 2012 19:17

Oj oj oj då..... :-)
Men tur att ni klarade er skinande!
Sedr ut som ni är på Calitan, härligt! Har ni åkt Pucko något?

Natalie Tenggren

1 november 2012 04:38

Jag har ingen aning om vad det är för strand=P
Nej, vi har åkt i Maribells båt tydligen.. vet inte riktigt varför=P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalie Tenggren - 13 oktober 2020 21:11

Jag vet inte vad som händer, jag skulle ju bli mer duktig på att skriva, men dagarna rent ut sakt bara springer förbi. Full rulle hela dagarna med två kids hemma.   Liam utvecklas och växer så de knakar här hemma. Han är mer med och greppar m...

Av Natalie Tenggren - 10 september 2020 20:50

Äntligen är jag tillbaka, så många gånger jag haft i tankarna att jag måste börja dokumentera igen. Men tiden bokstavligt rinner iväg när man har två kids att ta hand om nu för tiden. I mitt senaste inlägg skrev jag ju att Thea skulle bli storasy...

Av Natalie Tenggren - 22 februari 2020 20:23


Hej och hå. Jag har tänkt många gånger att jag ska finna ork att sätta mig här igen och dokumentera lite om vad som händer i vårat liv.   Thea älskar förskolan, senaste lämningarna har gått suveränt, hon bara kliver rakt in på avdelningen utan ...

Av Natalie Tenggren - 1 oktober 2019 22:56

Har länge tänkt skriva några rader, men inte funnit tiden till det. Dagarna bara rusar förbi och nu är min mammaledighet slut. Imorgon börjar jag jobba igen, även om jag redan jobbat lite sen i Mars och lite över sommaren, så känns de lite ledsamt at...

Av Natalie Tenggren - 30 juni 2019 20:04

Äntligen är alla kalas över, vi har firat 1-åringen här hemma i tre dagar, det är stort att fylla 1 förstår ni. Helgen har vart super lyckad och Thea tackar för alla presenter hon har fått. Jag får summera  helgen med bilder från gårdagens kalas....

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards