nataliejohnsson

Alla inlägg den 14 november 2011

Av Natalie Tenggren - 14 november 2011 23:30

Nyss hemkommen från Jocke och Natalie.. kollat på lite film

och ätit after eight kladdkaka, den blev mycket mycket god, tur att jag lyckades med en bakning idag iaf=)
Tyvärr blev det ingen bild, men jag länkar sidan som jag hittade den på så kan ni gå in och kolla bilder och receptet ist=) http://www.recepten.se/recept/kladdkaka_after_eight.html



Nu ska jag kolla lite möbler som vi kanske ska inskaffa till lägenheten, har kommit på ett nytt ställe där vi kan ha en till hylla, man får göra så mycket förvaring av så liten yta som möjligt, så detta kan nog bli toppen bra, så jag hoppas att vi kanske har en fulländad lägenhet i börjarn av nästa år iaf om vi hittar rätt möblet=D


puss och kram 

Av Natalie Tenggren - 14 november 2011 16:43

Nu har jag vart duktig..
Jag har tvättat upp dom flesta kläderna i tvättkorgen, och jag har plockat undan här hemma lite så det ser ut som en lägenhet igen och inte ett bombnersag, blir väldigt lätt stökigt lätt i denna lägenheten, men det bästa med det är att det går lika fort att plocka bort igen=P

Jag var inne i Kinna en snabbis och hämtade lite grejjer som står hos min bror, och sedan tog jag vägen om Örby och tände ett ljus för Stefan i ljuslyktan som står där, givetvis tände jag för alla andra anhöriga oxå som gått bort, men mest för Stefan..

 



Sedan in i affären och inhandlade det som skulle köpas för bakningen.

Tänkte att jag skulle pröva mig på att baka sånna nötklickar igen som mormor alltid har, ÄLSKAR dom kakorna, men samma som i lördag hände idag=( dom bara flöt ut till platta kakor, och så ska dom ju inte vara, undrar vad jag gör för fel?

Fast dom blev ganska goda ändå, även om dom blev ganska fail =P


 

Mormor varför blir dom så för??=(
Jag följde ju ditt recept, men det ville inte alls bli som dina kakor..

Jag får komma hem till dig någon gång så får du lära mig =) 



Sedan var det bara att börja med middagen, för snart kommer älsklingen hem och han måste vara hungrig, han har ju bara ätit mackor hela dagen, då jag glömde fixa mat till han igår=P 

Gulaschsoppa blir det, det är så himla gott och jätte enkelt att laga, en stor favorit, mycket godare än den som man köper på burk faktiskt..=)
Samtidigt som jag lagade mat, fixade jag kladdkaka med after eight=) ska bli spännande att smaka på den sedan, vi ska nog hem till en kompis till oss sedan och kolla lite film och umgås med dom, så tänkte att jag kunde ta med mig den till dom och bjuda på..=) Bilder på den kommer nog senare om jag orkar lägga upp den och inte min kamera hinner dö, för jag hittar inte min kameraladdare =/

Av Natalie Tenggren - 14 november 2011 13:02

Idag är man ledig, hoppas denna dagen går fort, jag har nog inte haft en såhär tråkig helg på länge.

Usch, tur att nästa lediga helg är full rulle=) Dream Hack Winter 2011 som står på schemat då ju.. Aldrig vart där innan så jag ser verkligen fram emot det=)


Idag är iaf en slö dag, orkar inte göra något alls, men ändå är man mega rastlös.

Är nog något fel på mig?!? haha


Funderar iaf på att vara en duktig "hemmafru" och städa undan lite här hemma och ta hand om den växande tvätthögen i badrummet..


Funderar på att kanske baka något oxå? får se vad man har hemma..jaja.. 
så kan det vara när man är rastlös och uttråkad men ändå inte orkar göra något..haha.. 

Ovido - Quiz & Flashcards