nataliejohnsson

Alla inlägg under februari 2011

Av Natalie Tenggren - 15 februari 2011 21:20

Oj oj oj vilken födelsedag=)
Först var det att åka till mamma och äta lite middag, lutfisk, mumsigt.

Sen bar det av till affären och köpa lite mat till kvällen, sen hem och städa och fixa i lägenheten och invänta folket och framför allt Daniel=)
Fick min present av han, han är ju helt underbar den pojken, jag har ju sagt att jag önskar mig en kamera, men aldrig trott att jag skulle få.

Men när jag fick mina presenter så öppnade jag först ett paket där det låg ett minneskort på 8 GB, sen ett linnsskydd och sen en kameraväska, och när jag fick väskan bröt jag ihop totalt och börja jätte gråta då jag förstod att jag skulle få en kamera, Nikon D5000 en systemkamera, jag kan fortfarande inte fatta det =)


Sen resten av kvällen har vart jätte mysigt, lite tacos och kladdkaka med några härliga vänner..


tusen tack till alla som gjort min dag.

Speciellt Daniel=)


pussar och kramar 

Av Natalie Tenggren - 14 februari 2011 13:38

Glad Alla Hjärtans Dag..<3 

Tråkigt att behöva jobba första alla hjärtans dag man firar med Mongot, men så kan det vara ibland, får fira det lite extra imorgon som han sa=) 
Fast då fyller jag ju år, hihi, är grymt nyfiken på vad han har köpt i present, han är en lite lurig prick han, han retar mig för han vet att jag är MEGA nyfiken av mig så han säger en massa saker om presenterna han har köpt, och det gör ju inte saken bättre, men imorgon så får jag veta. Lisette vet tydligen vad jag ska få och hon sa att jag inte kunde få någon bättre present=) så det ska bli spännande..hihi...


Men nu ska jag åka och jobba min sista stängning på två dagar sen jobba jag på torsdag oxå, sen har jag ledig helg =D=D yeee


puss och kram

Av Natalie Tenggren - 14 februari 2011 03:56

Jag har blivit beroende av serien Glee, vet inte om ni vet vad den handlar om..


Glee är en amerikansk tv-serie från 2009, som handlar om showkören New Directions.

Glee utspelar sig på McKinley High, en helt vanlig skola i Ohio och karaktärerna är helt vanliga ungdomar. Spanskläraren Will Schuester, som kallas för Mr. Schue av eleverna, bestämmer sig för att ta över Glee-kören efter att hans föregående kollega anklagats för att ha besvärat elever sexuellt.

Det är inte helt utan romantiska motiv som skolans kurator Emma Pillsbury stöttar Mr. Schue genom körens alla motgångar, bland andra skolans cheerleader-coach Sue Sylvester som omöjligen kan finna sig i att det uppstår ekonomiska nedskärningar för hennes mästerskapsvinnande lag Cheerios.

I en ofta återkommande scen sitter Mr. Schue och Sue Sylvester på rektor Figgins kontor och argumenterar till sin egen fördel. Andra konflikter eller intriger som uppstår i serien är bland annat tonårsgraviditet, biologiska mödrar, homosexualitet, övervikt, religion och andra minoritetsproblem som är kända för världen men otroligt intresseväckande när det gäller ungdomar.


Jag ville ju börja se på serien redan då den hade premiär i svensk TV, men jag jobbar ju som jag gör så det blev omöjligt för mig att följa den serien.

Men så fick jag hem första säsongen och andra så nu har jag snart plöjt igenom första och jag är helt såld=)
Hoppas andra säsongen kommer vara  minst lika bra som första=)

 Nu är jag inne på min sista stängning iaf efter att ha jobbat sedan i fredags, folk kanske inte tycker att det är så jobbigt att jobba 4 dagar i rad, det är ju sen en vanligt jobb vecka nästan, men på mitt jobb så tar det verkligen på krafterna, man stressar ju som sagt ganska mycket, och sen är man ju vaken till efter 1 på natten då vi stänger (och nu är kl 04.03) och jag är inte ett dugg trött, men vet att jag måste gå och lägga mig snart för jag ska upp om typ 7 timmar så att jag inte sovart bort hela min dag fram tills jag börjar jobba, ska bli skönt att vara ledig två dagar nu isf, och på tisdag fyller jag år..yeee.. 23, inte för att det är något att hurra över, men jag blir som ett litet barn när jag fyller år=P
Sen ska jag ju inte fira det på något speciellt sätt, bara bjuda hem lite kompisar på lite mat och så, sen ska jag fira med familjen den 25=) 


Och idag är det ju Alla hjärtans dag oxå=)
Tråkigt att man måste jobba, men men jag överlever nog, fast hade vart mysigare att spendera den hemma med lite mys i soffan och en bra film..


Ne, nu måste jag nog sova, känner att gäsparna börjar närma sig.


puss och kram

Av Natalie Tenggren - 8 februari 2011 13:54

Usch, sov jätte konstigt i natt, som om man låg och halvsov typ, fast det vet jag ju att jag inte har gjort =P
Men när jag vaknade till vid 10 tiden trodde jag att kl var typ 1 och att jag hade sovit bort hela dagen, men det hade jag inte, så när jag vaknade så satte jag mig vid datorn och gjorde min vanliga ritual, först facebook och sen aftonbladet, sen alla andra sidor man kan kolla på=)

Åt lite frulle och nu ska jag snart göra mig iordning för att åka och jobba stängning, inte alls taggad, vet inte varför, känner bara ingen ork alls att göra något, bara ligga i soffan och kolla på TV hela dagen, men icke, man måste ju jobba för att tjärna pengar. Fast jag har planer på att bli miljonär i framtiden så då behöver jag inte jobba mer=P Underbart att bara kunde resa runt en massa och köpa vad man vill utan att behöva jobba, fast jag tror att jag skulle bli fruktansvärt rastlös om jag inte fick jobba, det märker jag ibland när man har vart ledig i några dagar från jobbet och man har byggt på sitt energilagar att man bara vill jobba jobba jobba, men tyvärr känner jag ju inte så idag.

=(

Av Natalie Tenggren - 7 februari 2011 18:37

Satt precis och kollade igenom aftonbladet så som man ofta brukar göra när man har lite smått tråkigt och så kom jag in på ett artikel om hur bra äldsta syskonen i en barnaskara passar bra ihop med en som är yngsta syskonen i en barnaskara.

Och jag är ju äldst av mina syskon och Daniel är näst yngst av sina syskon, men ändå ett par år yngre än sina äldsta syskon.

såhär stod det:



Först och sist

En förstfödd passar ofta ihop med någon som vuxit upp som yngst i syskonskaran.

Detta beror helt enkelt på att äldsta syskonet ofta är en välorganiserad och omhändertagande person, medan familjens yngsta tenderar att vara sämre på att hålla ordning på sig och dessutom gillar att vara beroende av någon.

– Många strikta och regellydande äldstasyskon blir förtjusta i de mer rebelliska yngstasyskonen och gillar sin partners mer risktagande beteende, skriver Linda Blair.

Den möjliga nackdelen med det här förhållandet är att den passionerade yngstasyskonet som tror starkt på sina idéer kan hamna i konflikt med den mer konventionella äldstasyskonet som ofta vill bestämma i hemmet.



Och det var ganska kul och lite häftigt hur väl det stämde, men blir ju typ lite mammig eller vad man ska säga, jag lagar ju tex all maten hemma och sen tvättar, Daniel hjälper ju till att städa dock, men det stämmer ju så jäkla bra.

Sen att händer det ju att jag tydligen vill bestämma lite för ofta tydligen när jag disskuterade detta med Daniel, men det är nog väldigt väldigt undermedvetande, så jag säger att han faktiskt får göra vad han vill, för jag vill ju inte att han ska toffla så=)

Sen är det ju alltid kul när man får sin vilja igenom..haha..


Här är artiklen: http://www.aftonbladet.se/wendela/article8529310.ab

då dom jämför en massa olika hur dom passar ihop...

Av Natalie Tenggren - 4 februari 2011 16:53

Alltså ibland blir jag rädd för mig själv, nu när jag kom hem efter att han jobbat i dryga 4 timmar skulle jag ställa mig och laga mat för att jag var MEGA hungrig, och bara ätit en tallrik flingor på hela dagen, skulle laga kyckling med pasta och grejjer, men så hade Daniel lagt kycklingen i frysen igår när han plockade upp varorna, och då bryter jag ju ihop och börjar gråta, bara föra att jag är så hungrig och min blodsocker nivå ligger på typ 0. Men sån är jag när jag är hungrig jag börjar gråta om det inte går som jag vill att det ska gå=P
Men snäll som han är så säger han att han kan gå över till affären och köpa något som vi kan äta som går fort att tillaga=)
Så nu väntar jag bara på att han ska komma tillbaka från affären så jag slipper svälta ihjäl=)

puss och kram 

Av Natalie Tenggren - 3 februari 2011 22:24

Idag hade jag sovmorgon, fast vaknade av mig själv vid halv 11 tiden.

Så jag gick upp och hoppade in i duschen en snabbis, tryckte i mig en risifrutti och tyckte att jag skulle vara snäll och åka till stallet för att mocka åt min lillasyster,

gick bra men så jäkla långtråkigt det sista, men som tur var som kom ju syster till stallet sen och höll mig sällskap, men jag hade tydligen missat en massa skit i boxarna =P typiskt.


Sen så ringde jag till dom som jag ska köpa min bil hos, eller leasa min bil, och frågade hur det går med min lille bil, men den är inte klar=(
Det som är mest typiskt är ju att den är klar men det är bara dom jäkla vinteredäcker som vi väntar på och dom var tydligen restnoterade hos leverantören, men sen sa han att jag kunde få en låne bil, och det tyckte jag lät som en toppen ide =D, så när Daniel kom hem från jobber åkte vi och hämtade den lille bilen en IQ bil bidde det..


Sen åkte vi och stor handlade lite, jag har börjat skriva lite matlistor innan jag åker och handlar så att jag vet vad jag ska laga under dagarna, annars blir det väldigt mycket samma mat, och det blir ju tjatigt i längden =)


Imorgon blir det iaf  jobb och inskaffa alkohol inför lördagen då vi ska ha lite paraj hemma här, göra lite drinkar, annars brukar man ju ofta bara dricka öl eller cider, så det ska bli kul att dricka något annat för en gång skull..


Men nu ska vi tydligen ut och test åka min bil, eller Daniel ska testköra den och jag får ju sitta brevid och hålla koll på han så att han sköter sig =)


puss och kram

Av Natalie Tenggren - 1 februari 2011 19:51

Nu var det några dagar sedan jag skrev, men jag har inte orkat, jobbat en massa hela helgen.


I lördags var jag och Daniel på "dejt" var i borås och åt på restaurang, jätte gott var det.


Sen på söndagen var det jobb och sen en lugn kväll, igår måndag var jag inne i Borås med min lillasyster och skulle köpa ett par skor, men det slutade med att jag köpte tre par skor, ett par nya jeans och ett linne från gina tricot, skorna köpte jag dock på skopunkten=)


  
Boots från <a href=Skopunkten.com"
/>


  
Boots från <a href=Skopunkten.com"
/>


  
  

Varmfodrad Stövel från <a href=Skopunkten.com"
/>


Är riktigt nöjd med mina inköp=)
Behövde nya snygga vinterkor då jag bara har ett par lite mer slitna kängor nu=)


 Och jeansen då, jag hatar ju egentligen att köpa byxor, men min lillasyster i princip tvingade mig att köpa ett par nya då jag typ bara har ett par som jag typ använder jämt, skärpning på mig, måste typ köpa en helt ny garderob, men det får bli en annan gång=)


puss och kram

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards