nataliejohnsson

Alla inlägg under januari 2011

Av Natalie Tenggren - 18 januari 2011 15:18

Äntligen är man ledig efter en helg med stängning, har iuf gått jätte bra att jobba, men det tar på krafterna. Man kommer hem vid ett tiden, man kan ju inte direkt gå och lägga sig heller när man kommer hem så man kanske är vaken till två, halv 3 om inte längre, sen sover man bort halva dagen och kanske går upp 2 timmar innan man börjar jobba och sen är det på´t igen.

Så ser mina dagar ut när jag jobbar stängning 3-4 dagar i rad, man orkar i princip inte göra så mycket annat. 


Sen igår kom det några aa vad ska man kalla dom "dom som tror att dom var roliga" kan vi kalla dom =P

Dom kom iaf i driven och beställde en Chicken El Macko  meny, och när dom kommer fram till luckan och ska betala frågar killen som kör om det är hästkött i hamburgaren och jag bara "eeeh ne, det e kyckling" 

Undra om dom seriöst trodde att vi serverade hästkött i våra burgare eller skulle dom bara vara roliga =) jaja dom fick väl tro att dom var roliga iaf

Av Natalie Tenggren - 13 januari 2011 14:00

Jordan, 13, hyllas som en hjälte.

Australien: 13-årige Jordan kunde ha räddats - insisterade på att brodern skulle tas omhand först



Den man som kom till undsättning var tvungen att välja en av dem.

Då lyfte Jordan, 13, fram sin tre år yngre bror.

Sedan dränktes familjens bil av flodvågen – och Jordan dog.

Nu hyllas han som hjälte världen över.

Många tragedier har utspelats i

översvämningarnas spår i Australien.

En av dem berör landets befolkning mer än de andra.

Försökte fly tillsammans

Jordan, Blake och deras mamma Donna Rice hamnade mitt i den stora flodvågen som svepte fram över staden Toowoomba.

De försökte fly tillsammans i familjens bil - men hann inte undan när den stora vågen drog in. I stället klättrade de upp på bilens tak.

Två män som råkade befinna sig i närheten försökte undsätta dem, skriver AP. En av dem slogs omkull medan den andre lyckades ta sig fram till bilen. Men han kunde bara hjälpa en av de nödställda.

"Ville ge sin bror chansen"

Då insisterade Jordan på att hans 10-årige bror Blake borde hjälpas – trots att Jordan själv inte kunde simma.

Det berättar tredje brodern Kyle, 16, för nyhetsbyrån AP.

– Hans mod gjorde att han hellre ville ge sin bror chansen, säger Kyle Rice.

Sedan gick det snabbt. Efter att Blake lyfts ner från biltaket bröt den stora vågen fram och svepte bort Jordan och modern Donna.

Hittades drunknad

Jordan klarade sig inte, utan hittades senare drunknad. Även modern dog.

Nu hyllas Jordan världen över för sitt mod. Hans namn var i går exempelvis ett av de tio mest använda orden på Twitter.




Jag kan inte låta bli att bli tårögd när jag läser om detta.

Tänk själv om man var tvungen att välja mellan sin lillebror och sig själv.

Jag hade självklart valt min lillebror om det vore så.

Man gör ju vad som helst för en person man älskar.


Det är som för några år sedan då Tsunamnin var i Thailand och man fick se en dokumentär ett år senare.

Då berättade en pappa om att han hade förlorat sin två-treåriga son i vågen och att han hade sin son i armarna men han gled ur dom.
Då tänkte jag på min lillebror som var i cirka samma ålder som hans son, och jag bara satt och jätte grät när jag såg det, tänkt om det hade vart min lillebror som försvann i den vågan.


Jag är en sån där människa som oftast sätter sig in i en annan människas situation och tänker på att det faktiskt kunde hänt mina vänner och min familj.

Av Natalie Tenggren - 11 januari 2011 13:30

Igår vart det en lugn dag=) Började dagen med sovmorgon=)
Sen tvättade jag lite kläder och diskade lite disk.

Sen vart det att slappa fram till 4 då jag började laga mat, stekte pannkakor till mig och Daniel.
Sen bar det av till skene där jag spenderade kvällen och natten hos Anna, vi hade flöt kväll med coca-cola, chips och film, vi han och kolla igenom 3 ½ film typ innan jag somnade framför Shrek, så vi gick och la oss.

Man kan säga att vi var jorden runt på 3 filmer=)
En film vart dom i USA och Frankrike,

den andra vart dom i USA, Italien, Indien och Bali,

och den sista vart dom i USA och Italien.

Sen var det ju Shrek också med den e ju täcknad=P

Ikväll blir det att jobba stängning och lika så imorgon, ledig på torsdag en sen jobba hela helgen...yeeee..

Det ska nog gå bra, känns som om man är skoltrött på jobbet, men det är nog bara en fas, det brukar det ju vara och så kan man skylla på det vädret som har vart dom senaste dagarna, FY FASEN, inget roligt väder precis.


Sitter nu och kollar på när Anna dammsuger lägenheten=P Duktig hon är=) 


puss och kram

Av Natalie Tenggren - 9 januari 2011 00:06

Igår var jag med lillssyster i staller och red lite på Tranis=)
Kändes mycket bättre denna gången att sitta upp på hennes rygg än vad det gjorde sist=)

Red i ridhuset och övade på tölt och skänkel eller vad det nu heter=)
Gick hyfsat bra, tycket jag iaf, speciellt sista gången få lisette sa att jag var för klen och att jag skulle ta i mera och då tryckte jag till och då blev det fart på hästapollen=)


Idag har jag jobbat gått jätte bra, stått i köket hela dagen, sen är jag inbokad på kurs i höst BSM =) ska bli jätte kul och jag är lite smått nervös, men det kommer att gå super bra..



Har också på bio idag med min lille pajakabete =)
The Turist hete den, den nya med Angelina Jolie och Jhonny Depp, mega bra var den.


Imorgon blir det bara en flöt dag, ta det lugnt och försöka bli frisk till man jag jobba stängning hela veckan.



puss och kram 

Av Natalie Tenggren - 5 januari 2011 23:28

idag har jag orkat jobba=)

vart lite halft jobbigt i början eftersom jag fick stå i köket, men sen när alvedonen hade börjat värka så var jag pigg och glad=)

Senare under dagen/kvällen har jag bara spenderat i soffan och kollat på tv och internet.

Ja, jag och Daniel var ute och gick en sväng för jag var så rastlös=) riktigt skönt, synd bara att jag blev så jäkla anfådd efter bara en lite stund, men det är väl inte meningen att man ska gå ut och gå när man e förkyld.


Men imorgon blir det att jobba stängning, men det ska nog gå toppen=)

På måndag ska jag och min Anna ha myskväll och äta god mat och kolla på film har vi bestämmt, man får ju passa på att vara där nu då eftersom jag ändå betalar hyra lixom =)


ne, om man ska ta och kolla på en film kanske och dricka lite te? är inte ett dugg trött..


puss och kram

Av Natalie Tenggren - 4 januari 2011 20:54

Ja, förkyldningen verkar inte vilja släppa.

Igår var nog värst, fy fasen vad kasst jag mådde, först hade jag sovit jätte dåligt under natten och sen när man vaknade kändes det som om någon hade stått och slått mig med kuddar i hela ansiktet men tur att jag har Daniel som tog hand om mig=) Han gick över till Hyssa Handel och köpta soppa och juice.


Känner mig något piggare idag som tur är, imorgon ska jag försöka mig på att jobba igen, får se hur detta kommer att gå, blir ju helt anfådd bara av att gå till affären och tillbaka typ.


Ne, nu ska jag mysa ner mig i soffa( som om jag inte redan gjort detta i 2 dagar nu) och kolla på film..=)

puss och kram 

Av Natalie Tenggren - 2 januari 2011 21:32

Nu är det äntligen ett nytt år.

Och som man alltid säger, Nytt år och nya möjligheter..

Jag hoppas iaf att detta året kommer bli det bästa året på länge=)


Iaf, i fredags firade vi nyår hemma hos syster och hennes man.

Jag stod tydligen för all matlagning, vilket blev mycket uppskattat.

Här kommer några bilder från kvällen:


          



Kul att man börjar det nya året med att bli sjuk åka, började känna av det under nyårsnatten då jag låg och hostade hela natten.

Sen fortsatte det in på nyårsdagen och idag har det blivit värre, nu är jag snorig också, inte kul alls, men jag får försöka kurera mig så mycket som möjligt.


Puss och kram

Ovido - Quiz & Flashcards